maandag 26 juni 2017

Aromatherapie

Binnen mijn Reiki Praktijk en privé werk ik graag met aromatische Essentiële olie.  Onlangs ben ik in contact gekomen met de Essentiële Olie van dōTERRA.  Ik mag mij nu dōTERRA wellness advocate noemen, ik geef Aroma Touch massages (eventueel aangevuld met reiki) en in mijn blog vertel ik over mijn ervaringen met deze heerlijke olie.

Wat zijn Essentiële oliën?  Kort gezegd is het de Essentie van een plant in olie vorm, (meestal) door stoomdestillatie verkregen uit plantendelen als wortel, bloem, schors, stengel of schil. Er is heel veel plantenmateriaal nodig om Essentiële olie te maken. Bijvoorbeeld: er zijn 45citroenen nodig om 15ml olie te maken, bijna 14 kilo lavendel bloemen voor 15ml  lavendelolie en 50 000 rozen voor dezelfde hoeveelheid........
De oliën zijn dus zeer geconcentreerd. 
  • "More is Less"
  • Gebruik nooit meer olie dan in de voorschriften staat
  • Test het altijd op de binnenkant van de arm
  • Verdun de olie met een drager olie
  • 90% van de citrus-olie is fototoxisch. Bij blootstelling van de huid na applicatie kan in de zon of onder de zonnebank ernstige irritatie optreden. Wacht dus 24 uur met zonnen(*)
  • Er is maar een beperkt aantal oliën dat gebruikt mag worden voor kinderen, zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven
  • Gebruik de olie die ze wel mogen sterk verdund of met een "diffuser"
  • Zij mogen NOOIT olie innemen
  • vermijd ogen en de gehoorgang. In geval van een ongelukje uitwassen met gefractioneerde cocos olie of een andere drager olie.
  • In sommige gevallen kan een enkele olie inwendig gebruikt worden. Doe dit met uiterste terughoudendheid en alleen voor gezonde volwassenen. Kijk hiervoor in de voorschriften. Begin met de laagste dosering. Let goed op bijverschijnselen. Wanneer die optreden houd dan direkt op.
  • Om de voorschriften voor je dōTERRA olie te downloaden ga je naar Google. Daar type je "dōTERRA" in gevolgd door de naam van je olie en "pdf"
  • en vooral: "More is Less"
De volgende olie kan in zeer lage dosering, verdund, topisch of in een diffuser gebruikt worden voor zuigelingen, kinderen, zwangere of zogende vrouwen: bergamot, cipres, citroen(*), geranium, grapefruit(*), koriander(zaad), lavendel, patchoeli, roos, wilde sinaasappel(*), tea tree(melaleuca), wierook(olibanum, frankincense) , zilverspar.

Dit filmpje geeft een mooie indruk:

 
Waarom dōTERRA olie? Dit is in alle opzichten op dit moment de allerbeste Essentiële Olie die er is. De olie heeft het keurmerk "Certified Pure Theraputic Grade oil": gegarandeerd de zuiverste olie van de hoogste therapeutische kwaliteit. Dit is de enige essentiële olie die ik goed genoeg vind voor mijn kleinkinderen! 
Daarnaast doet dōTERRA olie aan Co-Impact Sourcing, waar de mensen aan de wieg van het produkt, zij die verbouwen en oogsten, worden geholpen met zaken die hun leven beter maken, zoals een school, goed drinkwater of een betere weg.



 Kijk alvast eens rond in mijn webshop (opent in een nieuw venster)  en stel gerust vragen over de olie als je die hebt!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Corona Protocol

Vanaf 1 juni is Studio Lux weer open voor behandelingen, aroma-consulten, Reiki-cursussen en workshops. Ik hante er het volgende Corona-...